• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter Telegram
فناوری آموزش
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 13 (1397)
دوره دوره 12 (1396)
دوره دوره 11 (1395)
دوره دوره 10 (1394)
دوره دوره 9 (1393)
دوره دوره 8 (1393)
دوره دوره 7 (1392)
شماره شماره 4
شماره شماره 3
شماره شماره 2
شماره شماره 1
دوره دوره 6 (1391)
دوره دوره 5 (1390)
دوره دوره 4 (1389)
منتظر, غلامعلی, موسوی, سیدعلی. (1392). طراحی مدل ارزیابی آمادگی مهارت آموزی الکترونیکی در ایران. فناوری آموزش, 7(3), 175-187.
غلامعلی منتظر; سیدعلی موسوی. "طراحی مدل ارزیابی آمادگی مهارت آموزی الکترونیکی در ایران". فناوری آموزش, 7, 3, 1392, 175-187.
منتظر, غلامعلی, موسوی, سیدعلی. (1392). 'طراحی مدل ارزیابی آمادگی مهارت آموزی الکترونیکی در ایران', فناوری آموزش, 7(3), pp. 175-187.
منتظر, غلامعلی, موسوی, سیدعلی. طراحی مدل ارزیابی آمادگی مهارت آموزی الکترونیکی در ایران. فناوری آموزش, 1392; 7(3): 175-187.

طراحی مدل ارزیابی آمادگی مهارت آموزی الکترونیکی در ایران

مقاله 1، دوره 7، شماره 3، بهار 1392، صفحه 175-187  XML اصل مقاله (249 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
غلامعلی منتظر 1؛ سیدعلی موسوی2
1دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس
2نربیت مدرس
چکیده
در سال های اخیر توجه به کیفیت و گسترش آموزش های مهارتی به منظور تربیت سرمایه های انسانی خلّاق و ماهر رشد
چشمگیری داشته است. در این مقاله با ارزیابی مدل های مختلف آمادگی الکترونیکی و با اتکا بر مطالعات تطبیقی و تحلیل اطلاعات
حاصل از مطالعات ملی، چارچوب مفهومی جامعی برای ارزیابی آمادگی مهارت آموزی الکترونیکی در کشور طراحی شده اس ت. بدین
منظور، مدلی مبتنی بر اقتضائات بومی ایران طراحی شده و اجزای آن از طریق پرسشنامه به محک نظر حدود 60 تن از خبرگان ملی
آمادگی » : گذاشته شده است. مدل مذکور برای ارزیابی آمادگی مهارت آموزی الکترونیکی در ایران ارائه شده که شامل سه بعد اصلی
همراه با پانزده شاخص است که مدل جامعی را برای « آمادگی نظارت، ارزیابی و هماهنگی » ،« آمادگی تمهیدات نرم » ،« زیرساخت سخت
ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور ارائه می کند. مدل حاصل می تواند چارچوب مناسبی برای ارزیابی و اندازه گیری میزان توسعه یافتگی
مهارت آموزی الکترونیکی در کشور باشد.
کلیدواژه‌ها
مهارت آموزی الکترونیکی؛ ارزیابی آمادگی؛ آموزش های مهارتی؛ ایران
عنوان مقاله [English]
E-Training Readiness Model for Iranian Technical and Vocational Training Centers Print
نویسندگان [English]
Gh. Montazer1؛ A. Moosavi2
1Tarbiat Modares Uni.
2Tarbiat Modares Uni.
چکیده [English]
Focusing on quality and expansion of skill education to train creative and skill ful human resources has had a significant increase over the last years. In this regard، creating E-Training centers is among issues that should be carefully considered by training authorities. In this paper، evaluating different models for E-readiness، relying on comparative studies، and analyzing data obtained from national studies، a comprehensive conceptual framework has been designed to study e-training readiness in the country. The achieved model includes three main dimensions: “hard infrastructure readiness”، “soft provisions readiness”، “supervision، and arrangements readiness”، as well as fifteen indexes which offer a comprehensive model to the countries training system and define its position in the development of mass scaled E-learning.
کلیدواژه‌ها [English]
E, Training, Readiness, Technical and Vocational Education and Training (TVET), Iran
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 1,555
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 867
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

web counter

Journal Management System. Designed by sinaweb.